Monday, October 17, 2011

Validasi dan aku






Pening2...sangat pening...pg2 tadi rasa mcm malas nak buat...lambat nak panas enjin...lama2 ok...buat keje n buat keje...terkadang terpikir duk umah lagi best...tapi ni sume dah suratan aku bekerja...gomen....mmmm...redha...

Penat, memang penat...ngadap komputer kalau tak ngadap bebudak...hari2...tu yg kdg2 lari jap g kusus....bkn apa...nak jugak release tensen...

Aku rasa kebanyakan ibu rasa apa yang aku rasa...nak duk umah layan anak2...masak...kemas umah....umah aku dah jadi mcm kapal karam...bersepahhh!...huh!...bosannnnn

Validasi satu hal...tu la nak sgt nak naik gred...padan muko!..kan dh byk kojo...yo la takkan dah masuk 12 tahun ni nak duk 41...jek...huh! layannnnn je la....

Aku ni dah taraf2 tukun dah...lamo gak kalau pinggan lamo dah kena buang...ni org...tu la antara sebab nape aku isi borang naik gred...lamo raso dah kojo...eleh baru nak masuk 12 tahun...ado arg tu 20...30 tahun...relaks jek...tu la masalahnya...org tuh bukan aku....

Kan best ngan anak2...dapat peluk cium...mmmm...bestnya! huh!

Thursday, August 18, 2011

Ramadhan Al-Mubarak

Alhamdulilah syukur kepada Allah yang masih mengizinkan aku menghirup udara Jjumaat. lapar dan dahaga mengajar kita memahami derita insan yang daif yang jarang2 menemui makanan. Berpuasa juga mengajar kita lebih tenang, tidak terlau memikirkan tentang makan minum. Banyakkan beribadat, berzikir (ingatan untuk diriku) yang slalu alpa tentang perkara ini. Masih di pejabat. Waktu rehat yang agak panjang...menunggu untuk ke kelas. Semester ini aku jarang2 pulang ke rumah...hari2 ada kelas...bukan rungutan...tapi aku bahagia...dapat bertemu anak2 didikku...

Mengantuk?Tidak...aku dah terbiasa...bangun pukul 4 pagi...bukan masalah...tapi pukul 8.30 mlm mata dah tak boleh dibuka...ngantuk yang teramat sangat...kalau hubby g surau, aku tutup semua lampu...dan aku serta 3 orang puteri comelku akan zzzzzzzzzzzzzzzzzzz....ntah bila hubby balik pun tak tau...kdg2 Minhalina merungut...awal sangat tido...aku tak ada pilihan...huhuhu....

Petang ni balik kampung hohoho balik kampung!...jangan jeles...umah mertua dulu la...aku tak kisah...mana2 la yang hubby aku ckp...aku ngikut je...yg penting dapat bali dua2 umah hahahaha...seronok...sok balik umah aku lak...seronok buka ramai2 ngan mak, ucu, famili pak uda....best sangat...sok nak beli kuih raya....lagi seronok!

Wednesday, July 20, 2011

aktiviti harian






balik keje selalunya kul5.30 ptg...amik anak2 dr umah pengasuh...anta anak2 ngaji pas tu...hubby ajak ngeteh...mane?restoran RUZA...ada roti canai...anak2?roti bom...peveret...aku...sekdr otak2 n air suam...hubby teh tarik kaw...balik...biasa dkt kul 7 mlm...lepak2 jap layan anak2, mandi,tanak nasi...solat...pas tu masak lauk yg paling simple...campur je ayam ngan sayur dlm satu hidangan...makan dengan cepat sbb marissa dah nangis...basuh tangan...tinggal pinggan tuk hubby basuh...tak pun sok pagi sambil buat sarapan aku basuh la....cuci tangan...amik marissa layan...susukan...solat isyak kalau marissa tak meragam...kalau tak...naik atas onkan aircond...tidokan marissa...dan akupun berlayar sama...kul 3 pg org solat tahajud aku baru nak solat isyak...

sarah n mimin ayah dia handle...homework, studi sume ayah dia buat...tukar pampers, baju anak2,baru anak2 tido ngan aku...huh...hari2 mcm tu lebih kurang...penat jugak...

pagi2 biasa jam kul 5.30 pg dah bunyi tapi kul5.45 baru aku bangun....ngantuknya!...buat bfast...mimin nak bekal aku masak...menu...smlm fetuchini...ari ni macaroni...sok?petang ni aku tanya dulu...dia exzema...so kena jaga makan...kesian dia n marissa...dah rezeki seumur hidup...

nilah aktiviti aku sepanjang ada 3 anak ni...org yg ada anak lebih ramai tanpa maid macamane agaknya...huh...tabik spring la...pahala banyak...wanita ni senang buat pahala...tapi senang juga buat dosa...penat buat keje umah tapi tak ikhlas pun dosa gak...peringatan buat aku...teringat pulak anak2ku...


Friday, July 15, 2011








5. KATEGORI: Penyusuan berganda / Tandem nursing (menyusu semasa mengandung / menyusu lebih dari seorang anak serentak)

Hamil kali ke3 boleh dikatakan tidak dirancang. Namun sudah ditentukan Ilahi anak kedua masih 1 1/2 tahun aku disahkan hamil. Mulanya rasa sukar nak menerima kenyataan. Merasakan anak ke2 belum puas disusukan sepenuhnya. Suami banyak memberikan semangat...katanya 'setiap sesuatu yang terjadi ada hikmah di sebaliknya...lama berfikir...alhamdulilah...redha...ada org lain anak baru 4 bulan dah mengandung lagi kan...

Diduga lagi...darah tinggi n kena kencing manis...walaupun belum tahap injek insulin tapi subhanAllah kena buat BSP 4 kali sehari seminggu sekali mula kandungan 28 minggu...opis klinik, opis klinik...kelas yang banyak...kdg2 penat n menangis tuk menghilangkan tekanan...klinik dah macam rumah ke2...anak ke2 tetap menyusu...tu yang kadang2 penat sangat...tak cukup tidur...

Pada 8 Mac 2011 aku selamat melahirkan seorang puteri yang keberi nama Nur Marissa Khairunnisa...yang bermaksud...seorang yang lemah lebut dan perempuan untuk para syuhada...melalui pembedahan...overdue dan jalan tak buka walaupun lebih 12 jam...khamis 10 Mac pulang ke rumah...malam pertama yang sangat menguji kesabaran...berteman suami dan anak2 yang masih dalam proses penyesuaian kepada keadaan baru...tanpa sesiapa yang boleh diminta pertolongan...jahitan yang berdenyut2...anak ke2 yang merengek mintak susu...baby yg belum sesuai dengan rumah ini...aku menangis teringat mak di kampung...kalau la mak ada...apakan daya mak dah semakin dimamah usia yang pastinya tidak mempunyai kudrat tuk menjaga aku lagi...bukan keharap bantuannya tetapi kehadirannya bagiku dapat meredakan segala kesakitan ini...

Suami cuba sedaya upaya memberikan susu kepada anakku ke2 yang bernama Nur Sarah Raihana...dia menolaknya...aku dengan susah payah cuba menyusukan Sarah walaupun keadaanku lemah skali...sarah sangat gembira...aku menangis kerana kesian melihat dirinya yang belum memahami keadaanku yang sebenar...berkali2 aku dan suami menerangkan yang aku sakit...tapi ye lah dia kan budak lagi...dalam minggu2 terawal aku sukar menyusukan ke2nya serentak...dengan keadaanku ini...4 minggu...5 minggu dan seterusnya aku semakin sihat...dapat menyuskan keduanya sehingga sekarang Marissa sudah berusia 4 bulan...dalam kereta Sarah duduk di sebelahku dan sambil memangku Marissa kususukan keduanya...sangat bahagia hati ini...susah nak digambarkan...hanya mereka yang mengalami sahaja memahami situasi yang aku alami ini...nikmat Ilahi yang tidak semua para ibu rasai...alhamdulilah susu semakin banyak...tiap hari perah di opis boleh dapat 30 oz...ada juga suara2 nakal kawan2 yang memandang sinis usahaku ini...kononnya leceh, tapi mereka tak tau nikmat menyusukan anak dengan susu badan ni...alhamdulilah aku mempunyai mak dan kakak2 yang pro breasfeed ni...Hasilnya tidak dapat dilihat masa terdekat tapi insyaAllah di hari kemudian...semoga anak2ku Nur Minhalina, Nur Sarah Raihana dan Nur Marissa Khairunnisa menjadi anak yang solehah membantu ibu dan ayah bila kudrat kami tidak segagah kini...mudah2an...


Thursday, June 9, 2011

Terakhir bertugas di PJB bagi Haslina Ahmad Muzakir

Antara hidangan yg dibawa oleh kengkwn...mmm sedapppppp
Kak Ann ngan Yani...
Fady;apasal ko?
Wani;air panas mana?????
Kengkwn kusyuk mendengar ucapan Boss
agaknya apa yg bermain di fikiran memasing ni?
Haslina;org yg diraikan
Ketua Jabatan dan Ketua Program
Imah dan Shina;sengih je...tak sbr nk mkn la tu

Salam...pagi jumaat yg indah...alhamdulilah...hari ni ada sedikit jamuan pot luck tuk Puan Haslina sempena penghijrahan beliau ke Poli Metro Kuantan...smoga dapat meneruskan kerjaya dengan lebih cemerlang di sana...insyaAllah...

Kami yg di sini mendoakan smoga lin bahagia bersama suami tersyg...yang tinggal teruskn perjuangan...


Perkongsian...

Salam...hari ni nk cerita sesuatu yg bukan baru, tp dek kerana kesibukan kerja kdg2 kita terlupa apa yg sepatutnya kita perlu buat...tanggungjwb bersama...apatah lagi kita mungkin telah bersama di bwh satu bumbung lebih 10 tahun atau at least 5 tahun...ni sebenarnya lebih kepada nasihat kpd diriku sendiri...maaf kpd kwn2 jika ada yg tersentuh...sekadar berpesan2...

Kadang2 kita sakit dan perlu cuti...kdg2 anak sakit juga kita perlu cuti...tapi keje tetap keje...kerana cuti juga kita slalu terlepas maklumat2 yang penting...sebagai kwn yang lama dh kenal...yg pernah mkn semeja...kdg duk sebilik(hotel time kusus) minum bersama...marilah kita mulakan, mulai saat ini jika ada apa2 sahaja maklumat...ringan2kanlah mulut kita ni tuk berbicara...jgn risau tuk dibilang kepoh...cnn atau sebagainya...apa yg penting keikhlasan...

Jgn sampai kwn kita tanya, eh tak tau pun?sampai kwn meninggal, pindah dll kita pun tak tau...astagfirullah...kita dah maju...segalanya di hujung jari anda...muka buku pun ada...maklumat2 lain berkaitan kerja juga kita perlu war2kan...kesian kwn yg bercuti...mereka juga perlu tau kerana mereka juga ada hak tuk tau...semakin lama semakin janggal kurasa di sini...tiada sikap hormat menghormati antara satu sama lain...tegur sapa yg muda kpd yg tua pun dah tak ada...mula2 keje di sini kami hanya lebih kurang 15 org...tahun 2000...semua seperti kuarga...gurau senda di mana2...sedih bila ingat balik...ikhlas kukatakan aku amat merindui...teman2 lama...En Azam, Kak Wan, En Hairuddin Harun, Kak Wan sara, Hadi Noordin, Humairah Hamzah, Norziana Harun, En Haini Harun (sekadar menyebut beberapa nama)...rindula sesgt...

Biasala...semua org ada cita2 dan harapan...ada kehidupan masing2...bertemu dan berpisah juga lumrah hidup...hari berganti...teman datang dan pergi...semoga teman yg ada terus dihargai menghargai...sayang disayangi...menyayangi...insyaAllah...

Tuesday, June 7, 2011

Hari2 bekerja selepas cuti yang panjang...












N3 pertama slps cuti bersalin...mmmm...boring gak...ramai member keje...yg ado pun kusus...bertmbhla boring...tak pe...lain kali aku pulak g cuti atau kusus..hahaha ada ati nak cuti..smlm pun cuti...maklumla anak2 sakit...ujian n slalu berdoa smoga aku diberikan ketabahan tuk menghadapi suma ujian dari Allah. Menyusu diteruskan... ya Allah smoga hasratku tuk fully breastfeed dimudahkan oleh-Nya...



Marissa genap 3 bln ari ni...Alhamdulilah...maknanya 3 bulan dah fully breastfeed @ EBM...banyak hikmah menyusukan anak ni...dalam al-Quran jugak ada gesyorkan spy kita menyusukan anak sekurang2 nya sehingga 2 tahun...tapi tak ramai ibu2 yg bersedia tuk menyusukan sepenuhnya anak2 mereka...antara alasan yg biasa kudengar...tak ada masa n yg paling common....tak ada susu...mmmmm....join la susuibu.com...n insyaAllah anda akan memperolehi ilmu yg sgt bermanfaat...ckp byk pun x guna...bak kata Nabil "lu fikirlah sendiri". Smoga para ibu yg membaca blog ini akan terbuka minda mereka tuk menyusukan anak mereka...terutama yg masih mempunya bayi...dan merancg tuk menambah ahli kuarga mereka...tahniah kepada kwn2 antaranya Rahimawati n Hashina yang berjaya menyusukan anak mereka...hasilnya tidak dpt dilihat ari ni, esok atau lusa...tapi dalam tahun2 mendatang...mungkin bila kita tua nanti...masa tu kita terfikir...oooo ni la hasil susu ibu yg keberikan kpd anak2ku...InsyaAllah...


Idea dh tak de...lagipun penat jari2 ku nak menaip lagi...lain kali lah aku tulis lagi...

Monday, April 18, 2011

Berpantang (part 3)

Sementara baby tidur eloklah kalau aku masukkan n3 baru kat blog aku ni...sambungan episod lepas...7hb Mac aku dah kena serah diri kat spital...spital kerajaan pilihan?HSA atau Hospital Sultanah Aminah JB...y?anak2 aku yang dulu pun kat sini gak...aku duduk kelas 1, 4 org...katil no 17, anak pertama katil 16 sebelah je, kedua tak ingat...

oh ye sebelum tu aku nak bagitau yg minggu ke 39 tekanan darahku naik...apalagi jumpa pakar n dapat mc 4 hari...bukan boleh rehat pun, risau adala sbb dok nunggu waktu nak bersalin...tu yg 7 hb kena serah diri...

pukul 2 petang kena masuk bilik rawatan, dr ckp dah bukak 3cm alhamdulilah aku rasa mcm best je la...pas tu dr pecahkan ketuban...eh senangnya, anak ke 2 dulu bukan main susah...aku pun congak2 aha sebelum maghrib mesti dah bersalin...masuk labour room...air ketuban melimpah ruah...macam nak banjir...tapi tak sakit lagi...misi cucuk ubat...masuk air n macam2 lagi lah... bosannya...sorang2 ni


Di luar dari terang dah jadi gelap...shift bertukar...aku tak beranak jugak...sakit pun tak seberapa...mana contraction yang kuat ni..."kak ok ke?"misi n dr silih ganti bertanya...tak...kul 9 mlm, dr check VE "kak rasanya kena ceaser ni" hah???? alamak...nangis aku...

Dr dtg n bagitau pending 4 jam, ot banyak kes...alahai ubat yg tadi stop kena masuk balik, tapi aku dah diprepare tuk ke ot...akhirnya jeng...jeng...jeng...kul 1 pg 8 hb Mac jalan tak bukak so aku disorong ke ot...yang tak pernah aku mimpi sebelum ni...sejuknya Allah sahaja yang tau...


Tup tap tup tap 1.45 pg baby deliver...dengan berat 2.7 kg...alhamdulilah....nampak senang tapi dengan keadaan aku yg selsema, rasa nyawa di hujung tanduk....sesak sangat dada, berat...bagi oksigen pun macam tak leh nafas...apa yg aku ingat nak keluarkan baby, balik umah n jumpa anak2 ku yang lain...Alhamdulilah...tiada komplikasi...


Balik wad kul 3 pagi...rehat...kul 10 pg dah kena g bilik air sendiri...ahhhhh...sakit nih....redah je la...bukan aku sorang je yg beranak ceaser kan...tawakal je la...nak jalan susah sgt...duduk kat toilet pun susah semua susah la...rasa nak baring je...

Sok pagi hari ke2, ustaz dari Jabatan Agama Johor datang...ustaz yg sama masa anak pertama aku dulu...dia tanya..."pernah jumpa saya" aku cakap 6 tahun dulu...alhamdulilah...anak aku ditahnik...betul aku eja...ntah la yg pasti dia azan n qamatkan baby...ambik details pasal kelahiran n bagi aku salinan tentang kelahiran dan apa yg perlu kita buat...usai doa pendek dan bacaan ayat lazim, pak ustaz beredar...alhamdulilah....semoga anak aku menjadi anak yang solehah amin...anak ke2 tak sempat jumpa ustaz tu, ustaz tu kata dia cuti kot...hahaha lawak...


Sakit dah pinggang ni...sambung lain kali la...aku pun nak lipat kain yang menimbun nih...sementara baby tido....ke jap lagi aku yg zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

Thursday, April 7, 2011

seorang ibu dan 7 orang anak...(sedih...sila baca)


by Halimah Tusa'diah on Wednesday, March 2, 2011 at 11:52am

pagi td di klinik kujumpa seorg ibu yg mengandung anak ke-9..dia bwk 7 org anaknya dengan menumpang lori ntah sape2 ntah...aku yg peramah ni interview anak dia yg ke-2...umo 11 taun...tak skola?tak...nape? mak xde duit...adik2?x skola jugak...abg je skola ting 1...dah mkn?lom...mak dh msk pg td?lom...mkn apa sarapan?keropok tadi sebungkus mkn 7 org...si kakak petah bercakap sambil menjaga adik2 yang kurasa bagus sikapnya...tidak susah dijaga...adik yg kecil berhingus hidungnya...kukata...adik ada hingus tu...si kakak mengeluarkan sehelai t-shirt lama lalu mengelap lelehan hingus si adik...airmataku tumpah...dalam hati...kakak tak nak skola?kutanya lagi...mau tapi mak x da duit...loghat sabah yg pekat...akak kalau makcik bagi duit mau?beli makanan...memang di kinik tu ada jual jajanan...tak mau,nanti mak marah...tak pe kalau makcik beli kita makan sama2 mau?dia diam...aku beli nugget beberapa bungkus n kacang kuda...kumakan kacang n mereka makan nugget...sebenarnya aku bukan lapar sgt...tapi kalau aku tak makan mereka malu pulak nak makan...mereka tidak berebut2 makan...tu yg bagusnya...kalau anak aku...hish susah dikawal...walaupun cuma 2 org...kutanya lagi...rumah mana?ada alamat?tak tau...ye la tak skola mana tau alamat...apala aku ni...kutanya maknya...dia berikan alamtnya...bukan apa terfikir ada banyak brg2 di rumah yg bole disedekahkan...turn aku sampai...selesai...aku balik...aku lupa ucap slamat tinggal kat budak2 itu...ini adalah secebis kisah yg slalu gak kua kat BERSAMAmu...apa tindakan kita???


Tuesday, April 5, 2011

Berpantang (part 2)

Hamil kali ke 3...banyak ujian Allah kepadaku...Alhamdulilah....kadang2 buat aku menangis...tetapi bila dikenang2 memang pahit dan adakala manis...Bagaimana nak aku mula cerita aku ni? Ok la aku akan cuba ceritakan bagaimana kesusahan yang aku alami ini...mungkin bagi sesetengah orang biasa, tapi bagiku...sangat2 menguji...

Bulan2 pertama mengandung, aku tidak mengalami loya2...muntah atau pening2 seperti kebanyak ibu hamil yang lain...apa yang aku alami...tiada selera makan...nikmat makan tiada...beberapa kali aku minta suami mendoakan supaya selera makanku kembali...terutama bila tiba Ramadhan al Mubarak...aku tau kesannya jika tiada selera makan...berat turun...ye berat aku turun mendadak 4 kg...dariapa 64 ke 60 kg...

Memang betul...bulan ke 3 aku disyaki ANEMIA...kerana hemoglobin rendah...simptom2...berdebar2...dan aku disyaki menghidap penyakit jantung...buat EEG...kerana ANEMIA aku dikehendaki menghantar sampel najis dan air kencing...aku menangis...macamana nak ambil sampel najis sebesar biji kacang? alamak...susah gak ni...pada masa yang sama bbsitter perlu membuat pemeriksaan ke klinik akibat sakit darah tinggi yang dialami suatu ketika dulu...aku terpaksa berulang alik dari Pasir Gudang ke JB iaitu rumah kak long...anak2 aku di sana...selama seminggu...

Aku juga perlu diambil sampel darah untuk ujian Tiroid...ntah la macam2...aku menangis lagi...aku slalu terfikir...mengapa aku diuji seperti ini? rupa2nya ramai rakan2 lain yang mengalami nasib sepertiku...aku kerap berjumpa dengan ibu2 hamil lain yang kebetulan mengalami masalah yang sama...dek kerap menjalani pemeriksaan kesihantan jugalah aku mendapat ramai kawan yang berbilang bangsa dan latar belakang...ada orang Indonesia, Sabah malah orang Asli...

Untuk menghilangkan bosan semasa menunggu giliran, aku sedaya upaya mencari kawan2 berbual...memang seronok bersembang...ada yang mengalami nasib sepertiku...bila berkongsi cerita...baru kutahu, aku tidak bersendirian menanggung masalah2 ini...masalah ku belum tamat...

Bulan ke 7 pula lain ceritanya...aku kena menjalani MGTT atau ujian tahap gula dalam darah...minum ar gula...sebelum 4.4....selamat...selepas Ya Allah aku diuji lagi...8.8...maknanya aku ada kencing manis...apa aku perlu buat...inilah mulanya mengapa Klinik Kesihatan Masai menjadi rumah ke2 ku...BSP...apa dia BSP?

BSP...maknaya dalam seminggu aku kena menjalani ujian gula biasanya hari Jumaat...4 kali sehari iaitu pada pukul 8pg, 12tgh. 4ptg dan 8 mlm...kalau ada alat sendiri boleh buat di rumah tapi aku tak terfikir untuk beli...ntah la...tak ada org bagitau kot...dah lepas bersalin baru tau...diet...maknanya 2 jam sbelum cek darah kena puasa...memang tiap2 kali BSP aku ok...dan minggu hadapannya pulak biasanya hari Isnin aku perlu berjumpa doktor untuk review...bayangkan berapa kali aku kena pergi ke klinik sampai aku bersalin?

Semua itu aku lalu dengan perasaan yang bercampur baur...kadang2 aku rasa penat sangat...Alhamdulilah kau kurniakan kepadaku seorang suami yang sgt2 bertanggungjawab...dan memahami...dia yg menghantar dan menjemputku setiap kali ke klinik...


Terkejar2 untuk ke kelas...aku tak beritau kwn2 di tempat kerja kerna tak mahu mengundang kontroversi...biarla kutanggung sendiri semua ini...bukan apa nanti banyak tanya dan aku bosan nak menjawabnya...kelas tetap kuhadiri seperti biasa...bayangkan bila buat BSP pukul 12 aku ada kelas 12.15...maknanya aku terpaksa terkejar2...tapi alhamdulilah aku tak pernah tuang kelas...aku sayang anak2 pelajarku...aku takut mereka tidak mendapat ilmu yang sepetutnya...biarla...aku masih kuat...dalam hati kadang2 aku menangis...


Tetapi ada sesuatu yang membuat aku menangis...kenapa?tunggu part seterusnya...


Waktu Berpantang(part 1)

Tup tap dah nak masuk 30 hari esok...cepat betul masa berlalu...ditemani baby baruku yang kami beri nama Nur Marissa Khairunnisa Binti Hamid...setiap detik berlalu tak terasa...

Selama mengandungkan Marissa, kerap aku berulang alik ke Klinik Kesihatan kerana mengalami pelbagai masalah kesihatan yang aku memang tak jangka dan kini membuatku serik untuk hamil lagi...tapi kita hanya merancang...Allah penentu segalanya...

Klinik Kesihatan Masai seperti rumah kedua buatku kerana dalam seminggu 2 atau3 kali aku terpaksa ke sana menjalani pemeriksaan kesihatan...dan pada 8 Mac 2011 aku selamat melahirkan seorang puteri melalui pembedahan...

Malam pertama berada di rumah selepas beberapa hari di hospital merupakan saat yang paling mencabar buat kami anak beranak...dengan jahitan yang tak begitu selesa dirasa, anak2 yang merengek perlu belaian dek lama ditinggal di rumah pengasuh dan baby baru yang perlu seratus peratus belaian... Alhamdulilah kami berjaya lalui walaupun tidak dinafikan memang perit dilalui dan manis bila dikenang...

Sebenarnya banyak lagi yang ingin dikongsikan di sini...mungkin di lain kali...semoga anda sabar menunggu part seterusnya...

Sunday, March 13, 2011

TERIMA KASIH HUBBY

arini masuk hari ke 6 berpantang....semakin hari semakin serasi dengan kehidupan baru....terima kasih hamid bin salamon kerana sgt bertanggungjawab...dari pagi hingga lewat mlm baru berehat...mencuci kain baju, sedia bfast, siap anak2, membeli belah keperluan harian, pokoknya semuala...kecuali masak...masak?akula...kdg2 dia siap bhn2, kdg2 dek kesian aku yg masak...hari ke 2 di rumah aku dah masak...alhamdulilah kerana diberikan kekuatan...mandikan baby pun dah biasa...sapa lagi nak diharapkan...

Friday, March 4, 2011

macam-macam hal

ini sebenarnya kisah yg berlaku minggu lalu...tapi dek malas nak layan...bia dulu...pagi2 yg sibuk ke kelas, klinik, balik opis siapkan apa2 yg belum siap sebelum cuti panjang...dengar pulak citer2 yg tak sedap didengar...kisahnya biarla aku ringkaskan...ada seorg hamba Allah tu ckp aku malas nak buat keje...subhanaAllah..aku? malas buat keje?bia betul...Allah yang tau segalanya...sedih gila bila dengo benda2 macam ni...nasib abik ada kwn2 yg nyokong aku...kalau org lain yg ckp tak pe...ni kalau tuuuuuut...tak ke kecik ati...aku bab keje tak pernah mals...tengok je la frp aku...complete...kelas tak pernah tuang ...memboyot pun aku masuk kelas...walaupun sharing...mikir budak2 pekak kesayanganku...dengan kena darah tinggi, hari2 kena check up, rasa nak nangis pun ada...tapi aku x citer kat org...bkn apa takut org salah faham...mentang2 ngandung asyik ilang je...tapi aku sbenarnya kena slalu ke klinik...tiap2 minggu...n dah ujung2 ni hari2...bayangkan...tak kan semua kita nak citer kat org terutama tuuuut...bukannya dia paham...pengalaman pun tak ada...cuma salahfaham kecik org dah label aku mcm2...nape tak tanya????nape kena ckp belakang...kepada tuuuut....ingatlah...once ko buat org...10 kali ko akan terima balasan...tak di dunia...di akhirat nanti...

Wednesday, February 9, 2011

Ada sesuatu dalam hatiku...

semlm aku kumpulkan semua budak pekak poli kat kafe...bukan apa nak siasat sape yang punya angkara mencuri bra ni...hish...keje aku ke?ala buat je...yg menjadi masalah kenapa budak pekak yang jd suspek utama???kenapa???

selepas sesi soal siasat...aku tak dpt apa2...kecuali ada 2 org pelajar pompuan ni yang hilang bra sebelum cuti raya Cina....

selepas mintak pandangan sifu, sedap sikit ati ni...masih dalam siasatan,,,oleh J/K Keselamatan...

aku berdoa semoga bdk2 pekak kesayangan aku ni tak jadi suspek...wahai org yg suka suspek budak pekak...insaflah kerana satu ari nanti kita juga pekak gak...bila dah tua la...

Tuesday, January 18, 2011

KELAS PROMOSI PRODUK 2

Gembira rasanya dapat menatap blog2 student KHK 4 ni, kawan2 yang nak singgah sila la tengok hasil usaha mereka...semoga mereka akan terus berkarya dengan n3 yang menarik ...selepas ni mereka boleh terus menyalurkan maklumat kepada kita...maknanya walaupun dah habis belajar, mereka tetap keep in touch...tak gitu?

Friday, January 14, 2011

KELAS PROMOSI PRODUK

ALHAMDULILAH...

Berjaya jugak mengajar pelajar2 menghasilkan blog mereka masing2. Ini adalah salah satu projek yang aku wajibkan untuk mereka...aku pun tak la pandai sangat...tapi hobi aku memang suka godam apa aja...at least dapatlah berkongsi ilmu yang sikit ni...kena belajar lagi...