Thursday 18 August 2011

Ramadhan Al-Mubarak

Alhamdulilah syukur kepada Allah yang masih mengizinkan aku menghirup udara Jjumaat. lapar dan dahaga mengajar kita memahami derita insan yang daif yang jarang2 menemui makanan. Berpuasa juga mengajar kita lebih tenang, tidak terlau memikirkan tentang makan minum. Banyakkan beribadat, berzikir (ingatan untuk diriku) yang slalu alpa tentang perkara ini. Masih di pejabat. Waktu rehat yang agak panjang...menunggu untuk ke kelas. Semester ini aku jarang2 pulang ke rumah...hari2 ada kelas...bukan rungutan...tapi aku bahagia...dapat bertemu anak2 didikku...

Mengantuk?Tidak...aku dah terbiasa...bangun pukul 4 pagi...bukan masalah...tapi pukul 8.30 mlm mata dah tak boleh dibuka...ngantuk yang teramat sangat...kalau hubby g surau, aku tutup semua lampu...dan aku serta 3 orang puteri comelku akan zzzzzzzzzzzzzzzzzzz....ntah bila hubby balik pun tak tau...kdg2 Minhalina merungut...awal sangat tido...aku tak ada pilihan...huhuhu....

Petang ni balik kampung hohoho balik kampung!...jangan jeles...umah mertua dulu la...aku tak kisah...mana2 la yang hubby aku ckp...aku ngikut je...yg penting dapat bali dua2 umah hahahaha...seronok...sok balik umah aku lak...seronok buka ramai2 ngan mak, ucu, famili pak uda....best sangat...sok nak beli kuih raya....lagi seronok!

No comments: