Thursday, July 19, 2012

Tanjung Sepang Beach Resort, Teluk Ramunia

Sebenarnya kami tak plan pun nak gi tempat ni. kebetulannya...biasanya setiap hujung minggu kami balik kampung, tapi disebabkan anak sulungku menyertai pertandingan mewarna anjuran Majalah Kuntum, kami pun redha je...pas anta ke sekolah jam 7 pagi...aku balik singgah kedai runcit beli ayam...nak buat sup...buat Marissa dan Sarah...sambil2...masak ala kadar...sambil2 tu pack barang biasa la kot2 singgah umah kakak...anak2 ada baju...dah 11 pagi...bertolak ke Kompleks Mawar nak ambik Minhalina...hubby nak makan nasi ambeng BBU...kononnya sedap sangat...lepas ambik Minhalina...kami pergi...beratur panjang...ntah apa yang sedap sangat...biasa je...mungkin bagi orang lain, sedap kot...tengok jam baru kul 1...kompem tak nak balik umah...anak2 nak jalan....

Hubby beria2 ajak gi Kota Tinggi...sampai Pasir Gudang kul 2...solat kat Petronas Seri Alam...terus bertolak ke Kota Tinggi...

cuaca sangat baik


Melalui jambatan Telok Sengat yang cantik







Cuaca sangat baik...sampai ke Tanjung Balau...check resort yang terdekat penuh!..hampa...nak balik ok ke...hubby tak nak...cari tempat lain...huh! sampai la Tanjung Sepang Resort..

pintu masuk ke resort

seronok anak beranak lepak

kakak suka sangat

adik pun


posing sebelum masuk air

Tak habis2 posing!

berkejar-kejaran

gerimis masa ni...ok je

berkejaran lagi

pemandangan yang best

Kakak nak sangat dukung si adik

Marissa pun suka 

Cantik kan...Subhanallah

Basuh tangan adik

hehehe....

seronok awal2 pagi dah ke pantai 

chalet lain...sebelah resort

adik beradik memang suka sangat

Marissa yang tak takut air

Marissa yang hepi je

Sarah: Bila la aku nak naik buai ni?asyik Marissa je

Merajuk tak dapat naik buai

corak pasir lepas dilanda ombak...chantek kan?


No comments: