Friday, March 4, 2011

macam-macam hal

ini sebenarnya kisah yg berlaku minggu lalu...tapi dek malas nak layan...bia dulu...pagi2 yg sibuk ke kelas, klinik, balik opis siapkan apa2 yg belum siap sebelum cuti panjang...dengar pulak citer2 yg tak sedap didengar...kisahnya biarla aku ringkaskan...ada seorg hamba Allah tu ckp aku malas nak buat keje...subhanaAllah..aku? malas buat keje?bia betul...Allah yang tau segalanya...sedih gila bila dengo benda2 macam ni...nasib abik ada kwn2 yg nyokong aku...kalau org lain yg ckp tak pe...ni kalau tuuuuuut...tak ke kecik ati...aku bab keje tak pernah mals...tengok je la frp aku...complete...kelas tak pernah tuang ...memboyot pun aku masuk kelas...walaupun sharing...mikir budak2 pekak kesayanganku...dengan kena darah tinggi, hari2 kena check up, rasa nak nangis pun ada...tapi aku x citer kat org...bkn apa takut org salah faham...mentang2 ngandung asyik ilang je...tapi aku sbenarnya kena slalu ke klinik...tiap2 minggu...n dah ujung2 ni hari2...bayangkan...tak kan semua kita nak citer kat org terutama tuuuut...bukannya dia paham...pengalaman pun tak ada...cuma salahfaham kecik org dah label aku mcm2...nape tak tanya????nape kena ckp belakang...kepada tuuuut....ingatlah...once ko buat org...10 kali ko akan terima balasan...tak di dunia...di akhirat nanti...

No comments: