Wednesday, July 20, 2011

aktiviti harian






balik keje selalunya kul5.30 ptg...amik anak2 dr umah pengasuh...anta anak2 ngaji pas tu...hubby ajak ngeteh...mane?restoran RUZA...ada roti canai...anak2?roti bom...peveret...aku...sekdr otak2 n air suam...hubby teh tarik kaw...balik...biasa dkt kul 7 mlm...lepak2 jap layan anak2, mandi,tanak nasi...solat...pas tu masak lauk yg paling simple...campur je ayam ngan sayur dlm satu hidangan...makan dengan cepat sbb marissa dah nangis...basuh tangan...tinggal pinggan tuk hubby basuh...tak pun sok pagi sambil buat sarapan aku basuh la....cuci tangan...amik marissa layan...susukan...solat isyak kalau marissa tak meragam...kalau tak...naik atas onkan aircond...tidokan marissa...dan akupun berlayar sama...kul 3 pg org solat tahajud aku baru nak solat isyak...

sarah n mimin ayah dia handle...homework, studi sume ayah dia buat...tukar pampers, baju anak2,baru anak2 tido ngan aku...huh...hari2 mcm tu lebih kurang...penat jugak...

pagi2 biasa jam kul 5.30 pg dah bunyi tapi kul5.45 baru aku bangun....ngantuknya!...buat bfast...mimin nak bekal aku masak...menu...smlm fetuchini...ari ni macaroni...sok?petang ni aku tanya dulu...dia exzema...so kena jaga makan...kesian dia n marissa...dah rezeki seumur hidup...

nilah aktiviti aku sepanjang ada 3 anak ni...org yg ada anak lebih ramai tanpa maid macamane agaknya...huh...tabik spring la...pahala banyak...wanita ni senang buat pahala...tapi senang juga buat dosa...penat buat keje umah tapi tak ikhlas pun dosa gak...peringatan buat aku...teringat pulak anak2ku...


No comments: