Thursday, July 19, 2012

Tanjung Sepang Beach Resort, Teluk Ramunia

Sebenarnya kami tak plan pun nak gi tempat ni. kebetulannya...biasanya setiap hujung minggu kami balik kampung, tapi disebabkan anak sulungku menyertai pertandingan mewarna anjuran Majalah Kuntum, kami pun redha je...pas anta ke sekolah jam 7 pagi...aku balik singgah kedai runcit beli ayam...nak buat sup...buat Marissa dan Sarah...sambil2...masak ala kadar...sambil2 tu pack barang biasa la kot2 singgah umah kakak...anak2 ada baju...dah 11 pagi...bertolak ke Kompleks Mawar nak ambik Minhalina...hubby nak makan nasi ambeng BBU...kononnya sedap sangat...lepas ambik Minhalina...kami pergi...beratur panjang...ntah apa yang sedap sangat...biasa je...mungkin bagi orang lain, sedap kot...tengok jam baru kul 1...kompem tak nak balik umah...anak2 nak jalan....

Hubby beria2 ajak gi Kota Tinggi...sampai Pasir Gudang kul 2...solat kat Petronas Seri Alam...terus bertolak ke Kota Tinggi...

cuaca sangat baik


Melalui jambatan Telok Sengat yang cantik







Cuaca sangat baik...sampai ke Tanjung Balau...check resort yang terdekat penuh!..hampa...nak balik ok ke...hubby tak nak...cari tempat lain...huh! sampai la Tanjung Sepang Resort..

pintu masuk ke resort

seronok anak beranak lepak

kakak suka sangat

adik pun


posing sebelum masuk air

Tak habis2 posing!

berkejar-kejaran

gerimis masa ni...ok je

berkejaran lagi

pemandangan yang best

Kakak nak sangat dukung si adik

Marissa pun suka 

Cantik kan...Subhanallah

Basuh tangan adik

hehehe....

seronok awal2 pagi dah ke pantai 

chalet lain...sebelah resort

adik beradik memang suka sangat

Marissa yang tak takut air

Marissa yang hepi je

Sarah: Bila la aku nak naik buai ni?asyik Marissa je

Merajuk tak dapat naik buai

corak pasir lepas dilanda ombak...chantek kan?


Wednesday, July 11, 2012

Jalan-jalan Kelantan(akhir)

Sampai mana citer kita? oh ok...pas Rantau Panjang...berabih shopping...gi Wakaf Che Yeh...ala-ala pasar malam tapi start malam sampai suboh...penat pusing2...hubby la gila beli t-shirt...sampai 3 helai belinya...huh!
Katanya...kalau hujung taun nak g lagi ok tak? hah!

Aku penat kelek si Marissa...Sarah, tak leh duk diam...asyik hilang je...nasib baik kakak dan abang ipar ada...boleh tolong tengokkan.

Hari ketiga, kakak ajak g umah sedara dia kawen kat Kubang Keriang...dekat je katanya...tapi punyalah jam lalu jambatan...lastly 2 jam baru sampai...tapi makan sedap...gulai kawah, sambal ikan bilis, ulaman, memang bestttttt!...rasa nak tambah tapi seganla...aku tak lama kat sini...anak-anak tak boleh dikawal...so cabut awal...lalu Kota Bharu...dekat sikit...GPS ada...ok aje...
pulut kuning makan dengan telur dadar diwarnakan dengan warna hijau, acar timun memang sedap dan gulai kawah yang mables!

Mama tok dan Pak Ngah...Mama tok memang tukang masak yang hebat

nak makan tapi duk tanya itu ini...maklumla sarah kan first time g Kelantan

posing kat pelamin

sepupu...sehari sebelum majlis di Kubang Kerian

agaknya apa yang dipikirkan si Hubby ni?

Homestay disewa khas keluarga pengantin

Marissa masa majlis berlangsung...ok je mood

Wednesday, July 4, 2012

Dari Bumi Melaka

Guruh berdentam dentum...di luar gerimis membasahi bumi Melaka ini....kedinginan terasa di dalam kamarku ini....hati melonjak-melonjak kegirangan...why....tengahari balik...yea yea!...rindu sangat ngan anak-anak...dah 5 hari melalui perjalanan yang panjang...dari Batu Pahat ke Bandar Baru Enstek, Ke Melaka....huh!kalau ada sayap dah lama aku terbang!


Kerja tetap kerja...penat memerah otak siang dan malam...tuk release tensen, aku n Sri g jalan-jalan shopping Banda Hilir...hari biasa kedai-kedai tutup awal...beli apa?

Cencalok
Dodol tuk mak
T-shirt untuk anak-anak yang 3 orang tuh...tu aje ea...kang abis duit..tak ada nak bayar tambang lak!

Pagi-pagi ni teringat lak kalau kat rumah...kelam kabut...masak breakfast, siapkan anak ke sekolah, suapkan makan dia....siapkan barang-barang ke rumah pengasuh...banyak kan!semua ibu macam tu....bukan aku sorang ek...


Rindu pulak kat anak-anak nih!