Thursday, June 21, 2012

Pertandingan Memasak Pelajar Khas 2012

Pada 14 Jun 2012, bertempat di Kolej Komuniti Selayang telah berlangsung Pertandingan Kemahiran (Memasak) Pelajar Berkeperluan Khas 2012. Sebenarnya tergesa-gesa juga...dapat surat seminggu sebelum nak gi. Tanya boss katanya buat proposal mintak budget sikit untuk latihan, makan dan penginapan pelajar sepanjang hari pertandingan... Gelabah!...Buat dalam masa 30 minit je...siap...Anto ke Boss Besar. Alhamdulilah diluluskan. Pelajar? mana ada masa cuti ni...aku pun kol sana kol sini...huh! susahnya...yg nak masuk dari Penang, Kelantan, Selangor...macamana ek? Boss kata panggil balik...kena buat latihan jugak...tup2 hari selasa 12 hb boleh datang...nak gi 13 hb...haru...kul 10.00pg start buat latihan.Huru hara...ngan ulang alik Scientex, Cahaya Baru, Cahaya Masai, Kompleks Pasir Gudang...cari barang...hari yg cukup memenatkan! rasa nak balik umah dan tido je! Kul 7.00 mlm baru setel...Terima kasih Faddy...Akhirnya Johan Memasak Masakan Panas, Kedua Pastri dan Ketiga Memasak Masakan Panas Berpasangan....Alhamdulilah!

masa pertandingan...huru hara jugak walaupun dah latih!

Tak sangka boleh menang...

Kawan lama...Faz dan Dee

pastry

masakan panas

masakan panas

Anak-anakku...

Petang semalam anak-anak dah request nak makan spaghetti...kalau tak dilayan asyik mintak je...beli barang-barang...amik anak dah kul 6.30ptg...sampai umah dekat kul 7.00mlm...Singsing lengan...masak...Marisssa..kuar masuk dapur.....kakaknya pulak asyik tanya...dah masak?...2,3 kali...setelah selingan mandi dan solat...kul 8.00 la siap....kul 8.30 mlm...boleh makan! jommmmmm


Marissa tak pakai baju....panasssss

Bukan makan betul2...banyak yang jatuh ke lantai...

pebret Sarah nih!

Makan ngan rambut skali masuk dalam mangkuk!

Tak puas guna garpu, guna tangan la...

Licin!Nak lagi...aku cakap...sok  bawak umah mak...


Wednesday, June 20, 2012

Jalan-jalan Kelantan(p3)

Pagi2 hari pertama di Kelantan...banyak program nih...pagi makan nasi berlauk...sebungkus RM 2.00 ada lauk ayam atau ikan atau daging...kat tempat aku tak ada ni...sedap..tapi nasinya keras sikit...kakak aku belanja semua...burp...Alhamdulilah...kenyang...plan apa nak buat hari ni...kakak kata kita gi Rantau Panjang....setttttt!

Kul 11.00 pg bertolak...huh...memang terlambat sampai tempat dituju...alamak...tengahari...parking takde...pusing 2 kali 3 kali tak ada...aku pun amik keputusan turun dulu...dan....shopping...comforter...4...sume org kirim...kakak, adik ipar...aku punya handbag c#$%^ hahaha...RM 50 ja..

Hubby...kemeja la...anak-anak...doll....blanket amik gak 4...macam tak cukup...ratus gak la abis...shopping dari tengahri sampai kul 3.30 ptg...nasib baik mood anak-anak ok sangat...ditemani adik ipar kakakku iaitu Che Dah...terima kasih banyak...

Penat giler...jalan dari kedai ke kedai....giler shopping gak aku nih...time cuti skola pulak...hubby memang offfer apa2 je nak beli...besttttttttt!....harap aku...mana ada duit hahahaha...terima kasih ABE WEI...

Sebelum balik singgah masjid...tunaikan tanggungjawab kepada Allah...shopping jugak...kewajipan jangan lupa!

Sok apa nak buat ea? Bukan esok...tapi malam karang...Wakaf Che Yeh la...ala macam pasar malam la jugak! tapi tiap malam...

perjalanan pulang dari Rantau Panjang

seronok budak2 ni...

anak2 ngan kawan baru

Sarah dah dapat babydollnya

Posing lagi!

Kakak dan adik ngan babydoll

sesak!

Masjid Rantau Panjang




Tuesday, June 19, 2012

Jalan-jalan Kelantan(p2)

Persimpangan tol Sungai Besi...signboard...Kuantan/Cheras....aku terbangun...dekat pun tertidur...penat beb...bawak anak-anak jalan....tak terurus rasanya...Hubby sibuk kol kengkwn takut sesat...GPS ado pun kdg2 bengong!

Aku: asal?
Hubby: ni nak lalu mane ni?
Aku:Ikut je la GPS...Kuantan/Cheras...
Hubby:UUU....Kuantan kan arah selatan kita nak gi KELANTAN!
Aku:Betul la...mane lagi nak lalu...

Hubby akhirnya mengalah ikut aku gak....huhu...jalan trus(dalam hati berdoa harap2 betul la) Aku pun sebenarnya bukan yakin sangat....hubby offkan GPS ....marah la kunun...MRR2..dah...ikut je direction....

Akhirnya Gombak....betul la....Hway Karak...betul2....jam la pulak...apasal ni?...terowong tutup....Bentong...betul2...hahaha...lalala....singgah R&R  Bentong.....solat...beli jajan...Abang Ipar asyik kol...tanya sampai mana...takut sesat...huhu...tak pe...cari signboard...Kuala Lipis...kul 3 baru sampai Lipis....bila nak sampai nih...huh...tengok signboard ratus-ratus km lagik!

Perjalanan yang sangat panjang....Gua Musang...dah kul 7 mlm...dari nampak matahari sampai gelap sekeliling....tak sampai lagi....singgah makan kat R&R Gua Musang...1 jam...penat wei....anak-anak dah tak terurus je aku tengok...rupanya dari GM ke KB 3 jam...huhu...tunda lori balak...hubby takut nak potong...tunda la sampai beberapa km baru potong....

Abang Ipar kol lagi...sampai mana?PKB...mana tu...KB mana ada POLI...huhu...jauh lagi la....baru samapi Kok Lanas...nampak dah Wakaf Che Yeh...yeayea! dah nak sampai...Abang Ipar tunggu kat KB Mall...masa tu dah 11.45mlm....perjalanan yang sangat panjang!....samapi umah Tok Wan kul 12.00am...lalala...Mama Tok bukan main gembira la gi aku sampai...peluk cium...rindu la tu...hihi....dia suh aku mandi...mandi...solat...tido...nasib baik mood anak-anak ok...Alhamdulilah....sebelum tido Mama Tok suh makan nasi kerabu...dia buat siang tadi...ok...tak nak kecikkan ati...jamahlah sikit...huhu...bukan jamah tapi melantak...pebret aku la tuh!
                                                                                                                                   bersambung lagi...

malam-malam di Kampung Kutan...tunggu dinner....

Malam ni Mama Tok tak ada...makan sendrik ar

sepupu....

anak buah...Wan Nur Amirah Amal

Monday, June 18, 2012

Jalan-jalan Kelantan (p1)

Pada cuti sekolah yang lepas setelah berjaya memujuk hubby, akhirnya dapatlah jalan2 ke Kelantan...sebelum tu 27 hb Mei 2012...pagi2 kul 8.30 bertolak ke Putrajaya ada bengkel...duk IOI Palm Garden Resort....petang kul 2.30 sampai 7.15 malam kursus pengurusan kewangan.....malam cari makan di Pekan Sungai Chua....huhu...susahnya nak cari tempat makan...ajak hubby ke Kajang...tak mau...sesak katanya....akhirnya mana? Seri Kijang...siamese style je huhu...dapat gak makan...balik hotel tido...

Sok bangun awal...sementara anak2 tido lagi...aku ada keje penting....huh!demi masa depan yang lebih gemilang...InsyaAllah

Kul 12 check out...gi lunch kat Alamanda...kunun nak cari barang...nengok2 mahal...

Minhalina: Bu kata nak beli beg?
Aku: Tak pe la...ibu tengok2 je
Minhalina:Mahal ke?
Aku: Tak la..takut lambat nak gi Kelantan nih...jom la...hehehehe(rega satu pun sama ngan duit yang ada    dalam purse aku hahaha!)

Hubby: Mana bendanya?kata nak beli?
Aku: Tak pe la...lain kali..takut lambat...kita kan nak jalan jauh...
Hubby: ala jangan le tergesa2 relaks la...
Aku: Ha! relaks...Kelantan wooo...jauh tu..


Keluar Alamanda dah kul 2.00ptg...kul bape nak sampai nih?...bia betul la laki aku ni.........
                                                                                                                                          bersambung




Kat depan umah Tok Wan dan Mama Tok...tetap sama...7 tahun yang lalu ...aku suka...tenang...Kampung Kutan Wakaf Bharu


Tempat kursus...Club Tasek Putrajaya

Club Tasek jugak

Yang sempat candid...berangan la tu

kat umah tak ada...tu yang geram je...

tak habis2...nengok cermin...huh