Wednesday, May 29, 2013

Apa-apa je sempena hari bersejarah anak sedaraku tersayang

Dari awal bulan sehingga 18 Mei 2013,merupakan hari-hari sibuk kami adik beradik sempena pernikahan anak sedaraku yang pertama Siti Hajar Aisyah Binti Mutalib atau Oja. Ada yang sponsor goodie bag, jajan, kerepek, telur, hantaran dan banyak lagi. Sampai nangka muda untuk makan orang rewang pun dari kampung. Dalam kesibukan, anak-anak aku sakit pulak...demam...hendak tak hendak kena buat hantaran jugak...simple je...sireh junjung kuingat nak guna bunga hidup...lastly yang ado je...aku memang tertekan...buat kek pun tergesa-gesa...tu yang sifu aku kata lembek je bunga...huhu...aku buat kerja pun sambung sambung...tidurkan anak, bangun awal pagi...buat lagi huhu...

hantaran kepada pihak lelaki...buh dalam kotak je

Anak sedaraku yang sulong

buah wajib ada kan kalau hantaran ni

hasil kerastanganku

Anak sedara dan adik iparku

Pengantin dan ibunya AKA kak long aku

pasangan mempelai

Mesti ada juga telor pindang

Bersama keluarga pengantin perempuan

posing cun sempena malam berinai

Majlis berzanzi

Buah tangan untuk tetamu

Pengantin lagi

Adik dan ipar

Ucu dan anak sedaraku dan anak-anakku

Mak, kak long, dan wak-wakku

hasil kerastanganku jugak

Dan ini

Goodie bag

Ketibaan yang dinanti

Mereka lagi

Makcikku sedang memberi pengantin lelaki minum...adat jugak ni

Pencak silat pengantin...budak lagi tu

Hidangan yang mendapat pujian...sedap katanya...abang aku yang masak

Upacara menepung tawar

Red Velvet dan kek coklat hasil kerastanganku

Sedapnya udang ni...nyum-nyum

Cun jugak anak sedaraku nih...macam aku jugak hihihi

konon tak lalu...abis majlis...licin

lagi....hihi

Lagi pengantin ....

Wednesday, May 22, 2013

Ujian:Anak dan suami tak sihat

Assalamualaikum...
2 minggu ni padat dengan aktiviti majlis pernikahan dan persandingan anak sedara...dalam masa yang sama...anak-anak demam, tiba-tiba hubby pulak sakit mata...Marissa pulak sakit mata, Sarah pulak sakit mata, kelmarin Minhalina pulak sakit maka...

Semoga aku diberi kekuatan untuk manjaga mereka...insyaAllah

Inilah wajah-wajah mereka yang kurang sihat...