Friday, November 29, 2013

UUM

Assalamualaikum Dan salam sejahtera
Bertemu lagi di pagi Sabtu yang indah ini. AlhamDulilah
Semalam Atul bawak aku dan Ema gi UUM.

Ada pesta konvo kan...lagipun terperap dalam bilik je...bosan. Lagi2 orang yg macam aku ni yang suka jalan menghabiskan duit...hikhik

Bukan banyak sangat duit pun, tapi teringat orang yang tersayang...aku beli la apa yang patut...bukan tuk diri sendiri...aku ni habit suka tengok orang gembira bila dapat survenir dari aku....muahahahaha

Hubby pesan jangan beli bukan2....ala t-shirt, kaftan, tu je...yg lain2...Kat padang besaq nanti naaaa.kalau si Atul jadi bawak la...harap2 jadi....kalau tak aku naik teksi Pakcik Ismail tu...byr la rm100 pun sanggup. Tapi kalau boleh nak request sila ikat bonet belakang, takut2barang yg aku beli tinggal plastik je hihi...uzur benor aku nengoknya...hihik

Aku ni dulu2 bukan suka sangat shopping ni....ni pengaruh kawan2 sebenornya....tapi bukan nk beli sakan....ni namanya terapi minda...bosan kan asyik kerja, belajar, tapi ingat jangan  sampai membazir....

Kalau gi mana2 aku tak suka dok satu tempat  jgka masa panjang, aku selalu akan round2 satu tempat tu....sampai Hubby marah selalu, katanya"boleh tak kalau nak nak gi mana2 sama2, diulangi SAMA2!
Sebab aku selalu hilang, abis tu dia kalau beli barang lama Sgt...belek, hidu dulu...haish! Tak kuasa aku...(hubby aku yg beli barang macam sabun basuh kain, sabun mandi, ubat gigi, anak2 punya keperluan termasuk pakaian, ubat nyamuk, tisu, semua kecuali makanan) sebab tu lama....dia cerewet sikit...aku buat apa? Jaga troli....hikhik
Dah kerja dia basuh dan jemur kain sejak mula kahwin...bukan aku suruh ea...bukan jugak queen control..sebenarnya....dia cakap u kalau basuh kain tak sorting dulu...mai campur je...ye ke?
Apa aku membebel ni, layan je gambar2 di bawah,
tangkapan di pesta konvo uum

langsir dlm kelas hihi

makan jer

asyik gula je..

entah apa aku belajar ni....huhu


Saturday, November 23, 2013

JALAN-JALAN CHANGLUN

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Wordless ahad di Changlun.Cuci mata dulu ngan pemandangan indah EDC UUM





Friday, November 22, 2013

EDC HARI KE 6

Assaalamualaikum dan salam sejahtera
Alhamdulilah hari ni masih diberi peluang oleh Allah untuk melihat keindahan alam ciptaan-Nya.


Aku masih di sini.....maafkan aku ya Allah kerana tak dapat fokus kepada pengajaran "guruku"....beliau sangat bijak dan berilmu pengetahuan yang luas, tetapi apa kan daya....bila  statistik je...aku tak boleh fokus.....aku sempat snap gambar2





Bukak apa tu?


Wednesday, November 20, 2013

EDC-UUM lagi...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Kita bertemu lagi....ni antara pemandangan yang sempat aku snap sementara tunggu si Atul a.k.a Rabiatul Adawiyah hihihi.....kesian dia dlm sibuk2 sempat tolong kawan ni....yang sangat2 memerlukan bantuan....nak jalan jauh....bukan tak cukup makan kat sini tapi biasalah malam tak de kelas....nk ngunyah kan....mana tak naik badan...haish! Tu yg ada kawan yang sangat lama tak jumpa bagitau "cantik badan ko ek"..aku pun senyum je dan balas" suami jaga baik sangat, tu yang jadi gini"

Apa aje la.....i dun care yang penting...i happy maaaaaaa..
Layankan tempat2 best dalam EDC UUM ni...
Sila cuci mata

Lagi cuci2 mata

Lagi .....

Dan lagi...

View dari bilik aku....

Ni jugak...hijau je

Ni dlm kelas, biasa la....majlis ilmu ngantuk....

Ni jugak....

Monday, November 18, 2013

KURSUS ANALISIS KUANTITATIF SARJANA HLP 2014

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Hari ni merupakan hari pertama aku kat sini HOTEL EDC UUM SINTOK.

Mlm td ada sesi taaruf dr pukul 8.30 smpi 10 malam lebih kurang. Lantik ajk, penghulu dan sebagainya, urusetia bgtau, jeng-jeng....ada kisah mistik...tiap orang peserta yg lepas kena gangguan..what setiap orang?....biaq betuiiii!

Mulalah aku ni fikir yang bukan2....teringat kawan2 citet yg..tempat ni...ber#@#u....OMG!

Malam pertama susah nak tido. Apa la dah umo gini takut! Bukan takut, serammm...

Untuk menghilangkan kerisauan, maka aku pun tengok tv...ngantuk tiba2, matikan...fikiran ni pun jahat...dok fikir yang bukan2 jek. Tengok tv lg....tiba2 roomate tejaga, aku pun tutup balik tv....tutup lampu kt ats cermin....tido....!

Alhamdulilah....dpt tido dan bangun kul 6 pagi le....

Alhamdulilah dah hari kedua. Asyik mengira2 bila nak balik...huhu
Tilam yg tak berapa empuk mcmkt GM HOTEL 
Tingkap sebelah katil


Lagi

Macam kedai runcit tak?

Luas kan bilik ni, tp wardrob mcm kt kamsis  dulu

Dressing table



Saturday, November 16, 2013

Kalau dah perempuan, perempuan jugak!


Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
Apa yang sangat2 sinonim ngan perempuan ni kalau pergi mana2?
Shopping la!

Ni hari pertama punya hasil tangkapan....kononnya tengok2 dulu.Pekan Rabu Alor Setar.

Kurung Kedah untuk mak



Sebelah hotel ada jual barang2 keperluan harian, dan aku terpandang ni....teringat masa kecik2 dulu, tapi dulu ia dijual dengan gula2 panjang.....apa dia?

Cincin mainan tuk anak2...hikhik

Hari kedua, Padang Besar Perlis.....kejap sangat...banyak yang menarik tapi masa tak cukup! Jadi ni jer yang dapat disauk.
Kerepek ikan bilis untuk makan2

Kerepek keladi susu, manis2 je rasanya...

Key chain Padang Besar.....untuk anak2, anak2 sedara dan opismate

RINDU BERTAMU

Assalamualaikum dan salam sejahtera kawan-kawan.
Sebenarnya hari ni merupakan hari ke2 aku sampai di Negeri Jelapang Padi, Kedah Darul Aman ni. Pendaftaran kursus bermula insyaAllah 17 November ni. Tetapi atas sebab2 tertentu aku datang lebih awal bersama seorang teman dari Kolej Komuniti Bandar Penawar. Kami jumpa kali pertama semasa temuduga biasiswa master ni lebih kurang 4 bulan lalu, dan ni ketentuan Allah, kami bersama2 di sini sekarang. Ingat lagi kata2 sahabat saya ni "kak, nanti kita daftar kursus sama2 ea"..konfiden kan....haha....Alhamdulilah...inilah ketentuan Allah. Banyak sungguh nikmat Kauberi padaku. Terima kasih Allah atas semua kurnianMu.

Atas kehendak Allah jugak aku berada di sini....ini baharu permulaan. Aku dijangka berada di sini UUM sehingga 3 Dis 2013. Sebelum tu aku kat sini la...GM HOTEL Changlun. Anda bole tengok sini http://gmhotelsdnbhd.com/

Selalunya aku paling lama tinggalkan anak2 tuk 1 minggu je...la ni dekat 3 minggu....haish! Sedihnya....rindu anak2 jangan cakap la..Macamanalah aku nak menghadapi hari2 tanpa anak2....sangat memeritkan....sukarnya melelapkan mata...aku tidur bila benar2 mengantuk....

Di sini jugak aku bertemu semula kawan lama, Zaonah Hamisan...lebih 15 tahun tak jumpa. Beliau sangat baik....sanggup hantar aku pi Padang Besar, Perlis....semalam Rabiatul Adawiyah bawak gi Pekan Rabu....terima kasihlah kawan2.

Aku berdoa dan berharap masa akan cepat2 berlalu agar aku dapat membelai dan mencium anak2ku....ibu sangat2 merinduimu...andai dapat kubawa kalian bersama,alangkah indahnya...biarlah tidurku tak lena, biarlah makanku tak kenyang, bersamamu aku rela....

Nanti aku sambung cerita lagi la....sedey nih...huhu
Percaya kan!

Ni la my very2 kind person of mine, Zaonah

Ni kat Padang Besar la....


Pemandangan indah...

Lagi di Padang Besar


Friday, November 1, 2013

Macaroni goreng black papper

Rasanya lama tak masuk entry masak-masak. Sempena hari ni kelas anak sulong buat makan2 akhir tahun di sekolahnya. Beria2, 2 hari sebelum dia minta masakkan. Aku ni jenis tak sampai hati beli la apa yg patut dan hari kejadiannya pukul 5 bangun, masak...dia gi skola awal. Pukul 6.20 dah naik bas.
Layankan je resepi ni ea....
Apapun mula dengan BISMILLAH dan SELAWAT

500 gm macaroni direbus sehingga masak ikut arahan peket
2 sudu teh black papper tumbuk kasar
3 ulas bawang putih cincang
4 ulas bawang merah cincang
2 sudu makan cili giling
2 sudu makan sos cili
2 sudu makan sos tiram
300 gm udang sederhana besar, kupas kulit dan tinggalkan ekornya sahaja
Sepotong dada ayam potong dadu
Serumpun daun bawang hiris halus
1 biji Cili merah, buang biji dan potong dadu
Garam secukup rasa
Cara penyediaan:
Panaskan suku cawan minyak masak
Tumis bawang merah dan bawang putih hingga kekuningan
Masuk cili giling, tumis hingga naik bau
Masuk black papper tumbuk
Masukkan ayam dan tumis hingga masak
Masukkan udang dan tumis hingga masak
Masuk sos tiram dan sos cili
Masuk cili merah, gaul sebati
Masuk macaroni dan daun bawang, gaul sebati
Perasakan dengan garam.
Siap untuk dihidang dan makan.
Jangan lupa cuba ea...memang mantop...insyaAllah

Nyum...nyum