Thursday, September 6, 2012

Cili Centil

sapa tau cili centil angkat tangan! tak tau...aku pun sebelum ni tak tau...tau cili padi je...semalam ada kelas keusahawanan...offer diri kat Aina nak ajak pelajar khas aku pergi kebun...Aina dah tulis kat kertas apa yang perlu kami buat...sampai je stor...terkejut beruk sekejap...tengok cili yang banyak...kat luar pun banyak jugak buahnya...
Ni kebunnya...

Tengoklah buahnya yang lebat ni...gerammmmm

Rasanya makan ngan cencaluk mesti sedapppppp

Pedassssssss

Lagi...

Dan lagiiii

Model cili centil

Model ni ikut je apa aku suruh...bagus...

pelajar sibuk meninbang cili

Timbang jangan tak timbang

Packing cili

Tampal sticker pada bungkusan cili

siap nak jual 100gm(RM2.00)

berangan la tu...

banyak kan cili centil ni

kalau nak oder ada nama PIC ea

Tuesday, September 4, 2012

mengimbau kenangan raya dulu dan sekarang bagiku

rasanya dah lama tak menulis kat blog ni...hampir bersawang dah la...teringin dari dulu nak kongsikan detik indah bersama arwah ayah tersayang...rasanya moment yang masih segar adalah pagi-pagi raya ataupun senang cakap sebelum subuh...arwah bapak akan bangun pagi-pagi dan bersiap...duduk atas sejadah dan bertakbir...ya Allah syahdunya...suaranya masih segar dalam ingatan walaupun arwah dah tak ada lebih kurang 6 tahun yang lalu...aku akan terbangun dan sambil terpisat-pisat mendengar arwah bertakbir sampai azan subuh...sekarang bila dah berkeluarga, ada juga cerita kat hubby, dia buat jugak tapi mana ada masa aku nak mendengarnya sebab sibuk ngan anak2 lagi...nak masak lagi...dulu-dulu masih budak-budak...amalan lain arwah bapak yang berasal dari Indonesia adalah memberikan punjungan(makanan)kepada arwah nenek berupa seekor ayam (dilumur garam dan asam jawa sahaja)panggang sampai masak la...arwah bapak cakap menantu kena bagi kat mertua ni...kira macam mesti buat ni...tapi rasanya sekarang ada lagi ke?keluarga aku tak buat dah...maklum la nenek dah tak ada...bapak pun sama...lagi yang mesti buat adalah DODOL...mesti jugak...masa ni hepi je aku la...tengok je...maklum la...lama tu 6 jam...kalau tak tahan ada yang berbuka puasa awal...ada ke patut!

Pagi-pagi aku siapkan anak daraku untuk ke masjid solat sunat hari raya...dia pergi ngan sepupu-sepupu, ayahanda tercinta dan pakcik-pakcik...

Nur Minhalina dah siap!

Tahun ni mak tak ikut...kesian dia teringin jugak tu

posing sebelum bertolak ke masjid

Pak Ngah dan Amirah

Adik pun dah siap!nak ikut Ke?

Pak Long pun ada...Sarah nak ikut jugak!