Monday, May 19, 2014

Sekadar Luahan hati

Assalamualaikum dan salam sejahtera....


Semalam aku rasa moody sangat...tapi aku cepat-cepat alihkan perasaan itu jauh-jauh dari hati ini...hasutan syaitan semua ni....


Kenapa?

Aku emosi sangat ni?


Ntah la...


Apa yang berlaku?


Sebenarnya....


Pagi-pagi  tadi ada orang dah raba pinggang aku yang dah gemuk ni...hihi...ye la...bujang dulu 47 sekarang 70 kg hahaha...cakap "watch your waist"


Pastu ada lagi sorang cakap, aku mengandung....huh!gemuk kan la...nak cakap


Sentap dan sedey...macam tak nak makan...tapi hari ni jer..hahaha


Petang balik keje aku tanya hubby

Aku: beb, orang cakap i gemuk...i kecik ati sangat...i tak kacau hidup orang pun
Hubby: Apasal nak dengar cakap orang, i ni hubby u ok je....lagipun biar gemuk tapi sihat, kalau kurus lemah je..buat keje pun tak larat...
Aku: berbunga je hati ni...(harap-harap diet capati dan tosei aku berjaya)


babai....tata....daaaaa

Sunday, May 18, 2014

Majlis Perpisahan Ketua Jabatan

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Sebenarnya ini dah lama...tapi tak pe la...nak share jugak kat sini....


Aku sebenarnya dah lama kenal Ketua Jabatan aku ni...Rosnah Binti Rahmat....


14 tahun dulu aku pernah numpang rumah dia sementara cari rumah sewa...kebetulannya orang Parit Raja...Bekas cikgu kakak dan abang aku dulu kat Sekolah Tun Ismail....


Beliau seorang yang baik dan pemurah bagi aku....boleh ajak gurau jugak....


Apa-apapun layankan je gambar-gambar momento aku ni semasa Majlis Perpisahan Beliau, Cik Hajah Rosnah Binti Rahmat...tema Pink...tu yang nampak cantik dan harmoni....
Kak Anita dan Wan Nurhaslinda

Maria dan Mek Rosnani





Aina, Liza, Syufiah dan Mai kot...

Hani, Zira, Dayah dan Aida


Nyi Imas Muhammad Chong



Ni Haji Hairul...cuti belajar PhD tapi selalu ada time majlis macam ni...

Ni Logais...kami semeja

Meja VIP dan yang diraikan...Tn Syed, En Amin, Kak Ton, Zul, Chot, wani dan Kak Ann

Mai, Fiqa, hanis dan Azizah

tepi tu Sabrina


Shila, Kak lin dan Kak Mai

Rut tengah bagi ucapan istimewa dan Faddy tengah belek-belek cincin kahwin..huhu

Akashah, Nadzlin dan Shila

Fiqa lagi

Fatimah dan Mazlina

nyanyian oleh Pengurusan Pelancongan

Our boss

nyanyi lagi...dapat microphone tak nak berenti...

Kak mai, Rahimah, Zuhaila, Shina dan Rut



Mira,Anipah, Shina, Hidayati dan Aiza

Erlia, Mazlina, Halimah, Mira dan Anipah




Nyanyi sama-sama...asyik!



Diaorang ni asyik posing je...

Nak bagi caption banyak la sangat...ni semua antara staf yang dapat hadir di Mutiara Hotel JB....time ni ada yang sama-sama...huh!best...semua sporting beb....



Persembahan yang best...nyanyian bersama-sama dengan iringan organ dari Rut...lagu Memori Tercipta oleh Shila Amzah...di bawah ni liriknya...sedih beb


Lirik Lagu Memori Tercipta - Shila

Bergetar jiwa dipersada bercahaya
Pertemuan harapan pertama kalinya
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Sukar dipercaya pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mengalun suara sesuri bisikan hati
Seiringan mencari haluan berseni
Bergetar jiwa menghadapi mimpi-mimpi
Tiada pun terduga pintunya terbuka

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada ku lupa

Yang terpahit jua termanis
Semuanya bagiku terindah
Kuingati buat selama-lamanya

Di sini jua memori tercipta
Walau seketika terjalin kasih kita
Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Mungkin di sini kita kan terpisah
Kenangan bersama (3x)
Mungkin disini kita kan terpisah
Kenangan bersama tiada kulupa

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2008/07/lirik-lagu-memori-tercipta-shila-oiam.html#ixzz323XB0tAe

Demam 5S

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Minggu ni minggu audit...audit apa 5S....huhu..


Memasing sibuk ngemas...ngemas....


Bagusnya...bukan apa dapat buat kerja dengan tenang bila tempat kerja kita kemas kan...


Dengar jugak kata-kata sumbang yang mengatakan...nape nak kemas...eh! kan bagus kemas nih....tak ada lipas dan cik meti kan....


Kita kena jadikan tempat kerja kita macam rumah kita...macam mana perasaan kita bila rumah bersepah?...marah kan


So, tempat kerja kita pun sama jugak....


Cuba tengok laci dan rak memasing...semak tak mata memandang?....sendiri tau kan...kalau kemas, senang nak cari barang kan..


Selalu aku bagi nasihat kat anak-anak...biar rumah buruk tapi kemas....kadang-kadang tengok sorang-sorang penampilan...maaf kata vogue...tapi cuba tengok laci kerja masing-masing...huh!


Kita sebagai orang perempuan kena selalu kemas...mana kita pergi kena bersih dan kemas k....


Itu sahaja nasihat akak hari ni...


Nak ikut boleh, tak nak pun tak pe...tapi kalau tempat kerja ni kenalah ikut jugak...dah nama peraturan....

Tuesday, May 6, 2014

Apa yang ada di kampungKu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera....


Apa yang ada di kampung selain Emak dan adik beradikku....


Layannnnn


Ni dia....memperkenalkan....


mangga....besar...1 biji boleh cecah 1.5kg






petai....kegemaranku

kelapa...

rambutan....ni tengah musim...

antara sebab anak-anak suka balik kampung....tanah yang luas...


mangga lagi...apa ntah namanya...


limau kasturi


nangka

mengkudu...embah kat Sekinchan yang beri...

jambu bol

pisang pun banyak...tak termakan selalu...


Bestkan kat kampung...tu yang hampir tiap minggu aku balik kampung....