Sunday, May 18, 2014

Demam 5S

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Minggu ni minggu audit...audit apa 5S....huhu..


Memasing sibuk ngemas...ngemas....


Bagusnya...bukan apa dapat buat kerja dengan tenang bila tempat kerja kita kemas kan...


Dengar jugak kata-kata sumbang yang mengatakan...nape nak kemas...eh! kan bagus kemas nih....tak ada lipas dan cik meti kan....


Kita kena jadikan tempat kerja kita macam rumah kita...macam mana perasaan kita bila rumah bersepah?...marah kan


So, tempat kerja kita pun sama jugak....


Cuba tengok laci dan rak memasing...semak tak mata memandang?....sendiri tau kan...kalau kemas, senang nak cari barang kan..


Selalu aku bagi nasihat kat anak-anak...biar rumah buruk tapi kemas....kadang-kadang tengok sorang-sorang penampilan...maaf kata vogue...tapi cuba tengok laci kerja masing-masing...huh!


Kita sebagai orang perempuan kena selalu kemas...mana kita pergi kena bersih dan kemas k....


Itu sahaja nasihat akak hari ni...


Nak ikut boleh, tak nak pun tak pe...tapi kalau tempat kerja ni kenalah ikut jugak...dah nama peraturan....

No comments: