Tuesday 19 March 2013

Versi Original : Berikan aku ruang....

Assalamualaikum,
Hari ni rasanya terasa-rasa nak update blog....why? Sebab dah banyak versi yang aku dengar tentang insiden semalam...
"Cubaan bunuh diri"
Semoga selepas membaca entry ini ramai pihak yang dapat cerita sebenar. Hari ni ada kawan yang bagitau, student mereka beritahu budak yang nak bunuh diri ni sebabnya makan tak sedap!Huh! kelakar.
Ada satu lagi versi cakap 2 orang yang nak bunuh diri. La pulak!
So sebagi sebagai pelakun utama selain yang nak bunuh diri itu maka akan aku akan ceritakan sebenarnya yang terjadi...

18 Mac 2013
Pukul 8.15 pagi di dapur latihan jabatan aku.Aku dan Kawanku mengajar seperti biasa...aku sediakan bahan, kawanku buat demo...hari ni kita masak: Karipap, Keria dan Kuih Cara Berlauk. Lepas tu budak2 aka student istimewa aku akan masak la...Si pelajar aku selaku pelakon utama ni biarla aku kenalkan dengan nama A sahaja, memang rajin dan rutin harian...masak air dan buat air laici...bila dah siap...dia beri kami seorang cawan dan sejag air laici...bagusnya..anak sapa la ni....

Pukul 10.00 pagi.Tiba-tiba seorang student aku si B bagitau, si A tak ada....eh, tadi aku jumpa dia kat luar dapur...aku tanya nak gi mana, dia cakap...Tandas...ok la

Si B cakap kenapa ke arah sana maknanya bukan ke tandas tapi ke tempat lain...ye ke...betul tadi dia cakap tandas...alamak!aku dah cuak aka bimbang....terus kusuruh si B dan sorang lagi si C cari....5 minit, 2 orang tu balik dengan keadaan risau bagitau...tak jumpa...alah...aku lagi cuak

Tiba-tiba....telefon aku bunyi...."kak student akak kat sini nak terjun bangunan" Hah! aku tanggalkan apron dan kitchen towel terus berlari ke arah tempat dimaksudkan...ala jabatan lain...aku berlari macam laju la jugak...tapi mungkin dan gendut sikit dan kurang stamina, maka macam tak sampai-sampai...naik tangga 4 tingkat...macam nak putus nyawa...sampai tempat kejadian...dah tak leh cakap...semput...

Ala! si A kat tepi tingkap dengan kaki terjuntai...ala....Ya Allah nak pengsan pun ada....menggeletar kepala lutut tak yah cakap...nak pegang telefon pun menggigil....Tuhan je yang tau...masa tu dah ramai orang...terima kasih la En Bakhtiar yang ada masa tu...dengan sikap loving dan caringnnya...kagum aku...

Teruskan cerita...aku panggil2 si A buat pejam mata...tak nak nengok muka aku yang pucat...kalau hiris tak kuar darah pun...dah la aku gayat...huhu...aku pujuk2...tak nak jugak...dia cakap semua orang benci dia...aku cakap, aku tak salah kan....tak pensyarah ok...memang aku ok apa..aku dah nangis....huhu...kenapalah dia ni hari ni...huhu...relaks2...tak leh relaks...orang dah ramai Pengurusan Tertinngi, JPP, Auditor MQA...semua ada...pujuk2 tak leh...akhirnya BOMBA bukak tingkap dan rentap badan si A...

Si A meronta2 macam kesurupan...pegawai BOMBA tu lempang dia skali...cool tapi masih tak nak bukak mata...lama gak nak cool...dah ok...tunggu ambulance...

Pertama kali naik ambulance....takut dan seram....laju....nak pegang tak tau nak pegang kat mana...terhoyong hayang gak la...

Sampai spital...wad kecemasan...ala lagi satu kali takut...macam-macam orang ada...yang sakit sikit, sakit banyak, mengerang, ala mak takut seh....control2 kena tunggu gak ni...dari pukul 11.30 pagi sampai kul 2...Dr datang tanya itu ini...penat...sebab nak translet...nak tinggal jap buang air pun susah, kang Dr datang macamana nak komunikasi dengan si A. Dr beri soal selidik, si A tak faham...nak aku fahamkan pun makan masa...hentam je la...tu yang kebanyakan soal selidik untuk orang pekak kena ubahsuai sebab mereka susah nak faham bahasa kita ni....huhu...

4.00 ptg lebih kurang, bapak si A datang. Aku mintak izin nak g toilet...Alhamdulilah...tapi sebenarnya dari pukul 10 pagi aku tak makan...lapar, penat semua bercampur baur..

Pas ni g sesi kaunseling...gitu gini kul 5.20 ptg baru abes...kena habis jugak....misi yang pegang kunci opis dah nak balik...kaunselor pun terpaksa balik...aku si A dan bapaknya tak abis lagi...si A tak nak balik la....adoi...pujuk2 sampai tempat parking pun tak nak balik jugak...aku pujuk lagi...akhirnya dia setuju nak balik dengan syarat...mak bapak tak marah-marah...Alhamdulilah...si A masuk van dengan bapaknya, van bergerak meninggalkan hospital....tiba-tiba aku rasa nak nangis...huhu

Pukul 6.30 petang...hubby dan anak-anak sampai....masuk kereta terus kedakap si Marissa dan kupeluk2 dia dan aku beritau yang aku sangat sayangkan mereka...anak-anakku...

Pukul 7.30 sampai rumah...lepas solat maghrib aku tertidur sampai sebelum suboh...letih sangat....semoga sedikit sebanyak cerita ini dapat memberi info yang betul kepada kawan-kawan...jangan percaya sumber yang tidak dipercayai

Satu lagi permintaan aku...

 "aku perlu masa dan ruang juga untuk menenangkan fikiran, maaf andai soalan kalian tidak dapat kujawab kerna aku masih trauma dan penat"

No comments: