Sunday 20 May 2012

sembang-sembang

Di sebuah food court daerah Masai....

aku: beb tengok tu...(sambil menjuihkan bibir)
hubby: mana?(menoleh-noleh)
aku: ala couple ngan 2 anak tu...
hubby: nape?
aku: eh dia makan tadi bini dia yang ambikkan (sambil mencuri-curi pandang kat si suami tu yang sedang makan dengan perlahap)
hubby: eh, bini dia tengok je ke?apasal ek?
aku: ntah...sampai ati la la dia...makan sorang...anak2 dia yang berdua tu bagusnya mak dia jaga...diam je...dok tunggang kiddy horse...
hubby:.......(terus makan)
aku:....(makan gak sambil jeling-jeling kat couple tu takut perasan lak)
aku: eh, be tengok tu hubby tu suap la bini dia makan!
hubby: ye ke? nak i suap u ?
aku: huhu...maluuuuuu tak nak la.... eh nape bini dia tak ambik makan...kesiannya...ooooo agaknya dia dah makan kat umah kot...

Tak lama kemudian, si suami abis makan...cuci tangan...ambik anak-anak dan atas ribanya sambil di suap makan...mak aiiiiii! baiknya...Si isteri...mana?ambik makanan untuk dirinya...laaaaa...tukar-tukar jaga anak la...pas tu aku nampak si isteri senyum manis kat hubby dia...wow...bahagianya!gulp....speechless....

Aku bawak airdalam cup , hubby pun sama...gi basuh tangan....

aku: beb baguskan couple tu(tak habis lagi?)
hubby:emmmm...
aku: tapi u pun sama bila time makan kat kedai u pun riba Marissa...sambil suap dia...i makan sedap je...u pun baik jugak kan!
hubby:emmmm....

p/s: aku biasalah bussybody...


No comments: